Terug

Pop up voor Sneaker van Zeeman

Zeeman lanceert een hig h-end sneaker ‘Hybrid Z’; 

Waarom zijn sommige sneakers zo duur? Deze vraag stelde retailketen Zeeman zichzelf en ging op onderzoek uit. De textielsuper ontwikkelde volgens een persbericht een heel dure sneaker, de ‘Hybrid Z' gedoopt, en een heel goedkope sneaker, met de naam ‘Basic Z’. Waar zitten de verschillen in behalve in de prijs?

Zeeman onderzoekt: wat maakt een dure sneaker zo duur?

Voor de ‘Hybrid Z' heeft Zeeman volgens het persbericht de aanpak van produceren overgenomen van high-end sneakermerken. Zeeman liet verschillende influencers, waaronder Lizzy van der Ligt, Yuki Kempees, Sanne Poeze en GirlonKicks meedenken over de campagne. “We maakten een uniek en opvallend ontwerp, als echt fashion statement. Door de sneaker in een beperkte oplage van vijfhonderd stuks op de markt te brengen, houden we de ‘Hybrid Z’ exclusief. Met een uitgebreide marketingcampagne en social media creëren we een hype”, aldus Zeeman in het bericht.

De retailketen vervolgt zijn aanpak: “De extreme sneaker verkopen we online via een zogenaamde raffle (consumenten krijgen een ticket voorzien van nummer waarmee hij/zij kans maakt op de prijs red.) en zal tijdelijk verkrijgbaar zijn in exclusieve pop-up stores in Amsterdam en Antwerpen. De ‘Hybrid Z’-sneaker is verkrijgbaar in maat 37 tot en met 45 en kost 200 euro.”