Terug

H&M merk /Nyden met pop ups

In januari verschijnt het negende merk uit de stal van H&M: /Nyden. Het nieuwe modemerk, dat zich richt op millenials, verschijnt alleen online en in speciale pop-up stores.

Met /Nyden brengt H&M een hoger geprijsde kledinglijn met limited editions in zijn webwinkels. Creatief directeur Oscar Olsson geeft influencers een belangrijke rol bij promotie van het merk, dat H&M wil positioneren als afwijkend van geldende modetrends. Olsson hield zich eerder bezig met data-analyse voor H&M, waar ook veel aandacht voor komt bij de verkoop van /Nyden-artikelen.

 /Nyden volgt na de presentatie van H&M's achtste merk Arket, dat geïntroduceerd werd in webwinkels in achttien landen en een flagship store heeft in Londen.

H&M online.  De online focus van zijn nieuwste merk volgt op een wereldwijde groei van internetverkopen bij de modeketen. In zijn halfjaarverslag in juni meldde H&M dat zo'n 25 tot 30 procent van zijn inkomsten uit zijn webwinkels voortvloeit. In Nederland introduceerde de nummer 7 van de Twinkle100 dit jaar een scanoptie en een visuele zoektool in zijn mobiele applicatie. De verhuizing van zijn distributiecentrum van Polen naar Tilburg leidde tot een versnelling van de levertijd van online bestellingen; daarbij bleek de nieuwe next day delivery-optie populair